Turizmde B2B (Business to Business) Nedir?
Turizm sektöründe B2B, seyahat acenteleri, oteller, tur operatörleri ve diğer hizmet tedarikçileri arasında gerçekleşir. Bu model, işletmelerin geniş bir hizmet ağına erişmesini, turizm ürünlerini uygun fiyatlarla satın almasını ve son kullanıcıya daha cazip tekliflerle sunmasını sağlar. B2B, müşteri taleplerini karşılamak için işletmeler arası işbirliğini güçlendirir ve operasyonel verimliliği artırır.
Turizmde B2B, sektördeki oyuncuların birbirlerine erişim sağlayarak daha geniş bir pazarda etkin olmalarına olanak tanır. B2B kontratları, hem maliyet avantajı sunar hem de işletmelerin hızlı ve esnek bir şekilde hizmet sağlamasına yardımcı olur. Ayrıca, global turizm ağlarına entegre olmak isteyen işletmeler için B2B, önemli bir kapıdır.
Belirli ve sınırlı destinasyonlarda hizmet verebilen seyahat acenteleri, B2B anlaşmaları sayesinde hizmet alanını genişletebilir, yeni pazarlara açılabilir ürün gamında olmayan hizmetleri (Uçak, transfer, günübirlik aktivite, araç kiralama, vize ve sigorta işlemleri) misafirlerine sunabilirler veya bu hizmetleri kendi ürünleri ile birleştirerek yeni fırsatlar yaratabilirler.
B2B Turizmde Dikkat Edilmesi Gerekenler
B2B iş modelinde şüphesiz ki en önemli konu güven ve şeffaflıktır. İşletmeler, işbirliği yapacakları diğer işletmelerin itibarını, finansal durumunu ve sektördeki geçmiş performansını değerlendirmelidir. Doğru ortaklar seçilmediğinde, maliyetler artabilir ve müşteri memnuniyeti düşebilir.
Ayrıca, veri güvenliği ve gizliliği, iş ortakları arasındaki bilgi paylaşımında önemli bir unsurdur. Güçlü bir veri güvenliği altyapısına sahip olmak, B2B işlemlerini sorunsuz hale getirir. Kesintisiz veri güvenliği, kaybolan rezervasyonlar, tahsil edilemeyen ödemeler gibi süreçler direkt olarak misafir memnuniyetini etkileyeceğinden doğru veriye doğru şekilde ve en kısa sürede erişmek B2B acentaları için son derece önemlidir.
Agentis Ekibinin B2B Süreçlerine Cevabı: Agentis.Pro
ACENTELER İÇİN:
1) Doğru ürün ve tedarikçiyi bulun.
2) Bir kontrat yapın
3) Ürünleri web sitenize ekleyin
4) Satışa başlayın
OPERATÖRLER İÇİN:
1) Ürün ve Hizmetlerinizi Tanıtın
2) Kontrat taleplerini değerlendirin
3) Bir kontrat yapın
4) Ürün ve hizmetlerinizi dağıtın
Agentis.pro, seyahat acentalarına doğru iş ortaklarına kolayca erişim imkanı sunarken, operatör ve hizmet tedarikçilerine çalışabilecekleri doğru müşteriler ulaşabilmelerini, değerlendirme ve kontrat süreçlerini kolaylaştırmalarını sağlar.
Agentis.Pro’nun teknolojisi, işletmelerin gerçek zamanlı olarak fiyat karşılaştırması yapmasını, rezervasyon işlemlerini otomatikleştirmesini, operasyon ve kontenjan yönetimini birkaç tıklama ile çözebilmelerini sağlar.
Bir seyahat acentası sadece birkaç tıklama ile ürün gamına eklemek istediği bir ürünü bulabilir, güvenilir tedarikçiler ile anlaşmalar yapabilir, komisyon oranlarını karşılaştırarak ilgili ürünü kendi müşterileri için satılabilir hale getirmek için karmaşık entegrasyon süreçleri ile uğraşmadan kendi web sitesine ekleyebilir veya anında rezervasyon oluşturabilir.
B2B tedarikçileri, ürün fiyatları, kontenjan ve ürün bilgilerinde sürekli olarak güncellemeler yapar ve bu bilgilerin anında müşterilere iletilmesi kritik öneme sahiptir. Ancak bu süreç, hem tedarikçiler hem de müşteriler için ciddi bir iş yükü oluşturur. İşte tam bu noktada, Agentis.pro devreye giriyor. Bu platform, tedarikçilerin ürün güncellemelerini hızlı ve sorunsuz bir şekilde müşterilere iletmesini sağlayarak iş süreçlerini kolaylaştırır.
Müsaitlik ve Stop Sale Tablolarını İş Akışınızdan Çıkartın
Agentis.pro, otomatik güncelleme özellikleri sayesinde tedarikçilerin manuel olarak bilgi iletme zorunluluğunu ortadan kaldırır. Güncellenen ürün bilgileri anında müşterilere ulaşır ve tedarikçiler zaman kaybetmeden işlerine odaklanabilir. Bu hem tedarikçilerin operasyonel yükünü hafifletir hem de müşterilerin her zaman güncel ve doğru bilgilere erişmesini sağlar.
Daha fazla bilgi için Agentis.pro web sitesini ziyaret edebilir veya hemen bize ulaşabilirsiniz.