Turizm sektöründe satın alma kararlarının %94’ü online kanallardan veriliyor. Ancak satın alma kararının aynı hizmet üzerinde rezervasyona dönme oranı bu oranın çok gerisinde. Satın alma kararıyla rezervasyon süreci arasındaki misafirlerinizi rakiplerinizin büyük bütçeli pazarlama kampanyalarına kaybetmeniz ise bunun en önemli sebeplerinden biri.
Rolantis’in bu kayıpları minimize etmeniz için birkaç önerisi var;
1- Potansiyel misafirlerinizle ilk temas:
Bir web sitesi ve mobil uygulamaya yaptığınız yatırım sadece ziyaretçileriniz olduğunda başarılı bir yatırım olmakta.
Günümüzün popüler pazarlama aktivitelerinden SEO ve içerik pazarlaması uzun vadede kendini amorti edebilen bir yatırım olsa da başarıya ulaşması için gereken süre turizm sektörünün doğası gereği hızlı olunması gerektiğinden göz ardı edilen zaman maliyetini ortaya çıkartıyor.
Misafirinizi hizmetlerinizle buluştururken kendinizi belirli yöntemlerle sınırlamak yerine sosyal medya, remarketing, pazaryerleri, SEM, SEO ve içerik pazarlaması gibi tüm olanakları en iyi şekilde kullanmalı ama daha da önemlisi kampanya yatırımlarınızın geri dönüşünü iyi değerlendirip durmadan optimize etmelisiniz.
2- Satın alma kararının alınmasını sağlayın:
Web sayfanıza getirdiğiniz potansiyel misafirinizin rezervasyon / biletleme sürecinde ilk hedefiniz satın alma kararını sağlamak olmalı.
Güven veren bir arayüz tasarımı, tüm cihazlarla uyumlu ve kolay kullanımlı bir arayüz, yeterli ve doğru bilgi, abartıdan uzak, samimi ancak güven veren bir yazı dili ve elbette profesyonel video ve görseller bu kararın alınmasında en büyük etkenler.
3- Online Rezervasyon Alın:
Araştırmalara göre potansiyel misafirinizin satın alma kararı vermesine rağmen rezervasyonu gerçekleştirme oranında sektör standardı %4. Tam bu aşamada misafirinizin çağrı merkezinize, mevcut web adresinden farklı bir adrese veya süreci uzun email formlarına yönlendirmeniz yakaladığınız rekabet avantajını bu noktada kaybetmenizi daha da kötüsü alternatiflere yönlendirebiliyor.
Güvenli ve kolay anlaşılabilir bir online rezervasyon süreci ise bu kayıpları minimize ederken, rezervasyona dönüş oranını ciddi şekilde arttırıyor, operasyonel giderlerinizi düşürüyor.
3- Eksiksiz Hizmet Verin:
Misafiriniz tesisinize veya turunuzun başlangıç noktasına ulaşmasında alternatif aramak veya tesisinizde geçireceği süre içerisinde katılabileceği aktiviteleri farklı kaynaklardan ulaşmak durumunda kalıyor ise misafirinizi tam hizmet verebilen rakip önerilere maruz bırakıyorsunuz demektir.
Oysaki uçak bileti, vize, günlük aktivite, araç kiralama gibi hizmetleri rezervasyon sürecinde sunabiliyor olmak misafirinizin alternatif gereksinimini azaltacağı gibi, size de önemli bir ek gelir modeli yaratacaktır.
4- Online bütçenizi iyi planlayın:
Yukarıda saydığımız adımları başarıyla tamamlayacak bir web sitesinin hem ilk yatırım hem de işletme maliyetleri planlarınızın üzerinde olabilir. Buna ek olarak artan online / offline pazarlama maliyetleri, satış sonrası hizmet bütçenizi yüksek sezonlarına göre planlamalı, ROI oranlarınızı sürekli değerlendirmelisiniz.
Yazının bu aşamasında Agentis Click‘ten bahsetmek faydalı olacaktır.
Agentis Click!
Altyapısı ne olursa olsun basit bir web sayfasına, Eturizm platformu Agentis‘in özelliklerini kazandıran Agentis Click! düşük aylık ödemeler ile komisyon ve limitlere takılmadan web sitenizden online rezervasyon almanızı, uçak bileti, araç kiralama ve günlük aktiviteleri rezervasyon sürecine dahil edebilen, kolay kullanımlı bir eturizm çözümü.
Basit bir bilet satışından, otel rezervasyonuna kadar farklı alanlarda kullanılabilen Agentis Click, mevcut web sayfanıza birkaç satırlık bir kod ekleyerek hemen kullanmaya başlayabilirsiniz.
Agentis Click! hakkında daha fazla bilgi için lütfen tıklayın.