Turizm sektöründe Eticaret yapan online seyahat acentelerinin en büyük problemi olan yüksek sepet terk oranları, zaten yüksek olan pazarlama maliyetlerini öngörülemez bir şekilde arttırmakta. Araştırmalara göre Türkiye eticaret pazarında sepet terk oranları kimi zaman %72’lere kadar ulaşmakta. Turizm sektöründe ise bu oran maalesef çok daha yüksek.
eTurizm’de yüksek sepet terk oranlarının sebepleri ve çözüm önerilerimiz bu yazıda.
1. Hizmetlerin doğru sunulamaması:
Turizm sektöründe eticaret yapan örnekleri incelediğimizde anlaşılması zor rezervasyon adımları, kafa karıştıran ödeme, iptal ve iade şartları hemen göze çarpmakta. Uzun rezervasyon süreçleri ise adımları sepeti terk etme riskini arttırmakta.
Online rezervasyon sürecinde doğru yaklaşım, misafirin hizmet ile ilgili ulaşmak istediği tüm bilgileri, sade bir dil ile kolay anlaşılabilir bir yapıda sunmak olmalı. Rezervasyon basamakları iyi kurgulanmalı defalarca gerçek müşteriler ile test edilmeli ve müşterinin aklında soru işareti bırakmayacak kadar net olmalı.
E-Turizm Platformu Agentis:
Rezervasyon sürecinde gerekli bilgilerin doğru sağlanmasını ve gerçek kullanıcılarla yaptığı A/B testleri ile sepet terk oranlarını düşürmeyi sağlıyor.
www.agentis.co
2. Güvenlik ve Hız:
Tüm eticaret süreçlerinde ödeme yapılacak platformun güven veriyor olması ve düşük bekleme süreleri müşteriler için büyük önem taşıyor. Rezervasyon sürecinde yaşanan gecikmeler, web sitesinin güven vermeyen görünümü 3. parti web sitelerine yapılan yönlendirmeler beraberinde yüksek sepet terk oranlarını getiriyor.
Online seyahat acenteleri bu soruna karşın, rezervasyon altyapılarının doğru yapılandırıldığına, altyapı güvenliğinin her zaman en yüksek seviyede olmasına ve yüksek kaliteli medya kullanımı gibi sektöre özel optimizasyon sorunlarının önüne geçildiğine emin olmaları gerekiyor.
E-Turizm Platformu Agentis:
Yüksek güvenlikli bulut altyapısı ve turizm sektörüne özel kurgulanmış alt yapısı sayesinde bu konuda güvenilir bir iş ortağı.
www.agentis.co
3. Çetin Rekabet Şartları:
Eturizm’de niş bir alanı hedeflemiyorsanız yoğun bir rekabete hazır olmalı, pazarlama süreciyle başlayan rekabetin, misafirinizi web sitenize çektiğinde de devam ettiğini unutmamalısınız. Sunduğunuz hizmeti tamamlayacak ancak tarafınızdan sağlanmayan bir yan hizmeti arayan misafiriniz kolaylıkla rakiplerinizin reklam kampanyaları tarafından yakalanıyor ve bu da doğal olarak sepet terk oranını yükseltiyor.
Vize, Uçak bileti, araç kiralama, konaklama ve benzeri sunmadığınız hizmetler için çözüm ortakları bulmak, B2B entegrasyonlarını sağlamak bu konuda önemli bir yardımcı olacaktır.
E-Turizm Platformu Agentis:
Kullanıcıların birbirleriyle ürün paylaşımı yapabilmeleri ve geniş entegrasyon seçenekleri sayesinde Agentis, müşterilerinin ürün gamını genişletmeleri sağlıyor.
www.agentis.co
4. Kaybedilen müşterinin geri kazanılamaması:
Turizm sektöründen reklama tıklanma oranları yüksek ancak yatırımın geri dönüş oranı düşüktür. Bu konuda önlem almıyor olmak, yüksek maliyetli online reklam kampanyaları ile web sitenize çektiğiniz misafir adayınızı kaybetmenize sebep olmakta.
Doğru yaklaşım, web sitenize gelen misafir adayınızı eposta listeleri veya web bildirimi gibi servislerinize kayıt olmaya ikna etmek ve reMarketing gibi tekniklerle web sitenizi ziyaret etmiş kullanıcılara özel dijital kampanyalar düzenlemek reklam yatırımınızın geri dönüş oranını ciddi şekilde arttıracaktır.
5. Birbirinin Benzeri Hizmetler:
Ne kadar fiyat avantajı sağlıyor olursanız olun misafirlerinizin büyük bir bölümü marka bilincini iyi oturtmuş rakiplerinize kayması doğaldır. Rakiplerinizin konsantre olmadığı özel alanlara yönelik reklam kampanyaları ve belirli müşteri profiline özel uygulanan kampanyalar farklılık yaratmanızı sağlayarak sepet terk oranlarınızı ciddi oranda düşürecektir.