Turizm işletmeleri, ölü sezonun en büyük sorunlardan biri olduğunu bilir. İster büyük bir acente ister küçük bir pansiyon sahibi olun muhtemelen rezervasyonlarda büyük düşüşlerin yaşandığı bu tür ölü sezonlardan etkilenirsiniz.
Yoğun olmayan rezervasyonları artırmaya çalışmak sektörde her zaman büyük bir sorun olmuştur ve operatörler her zaman geleneksel olarak sakin olan zamanlarda rezervasyonlarını artırmanın yollarını ararlar.
Peki, insanların uzaklara gitmek istememe eğiliminde olduğu yılın bu zamanlarında rezervasyonları nasıl artırabilirsiniz? Müşterilerin fikrini nasıl değiştirir ve havanın daha az davetkâr olabileceği zamanlarda bir mola vermelerini nasıl sağlarsınız?
Yılın durgun dönemlerinde müşteri rezervasyonlarınızı artırmak için yapabileceğiniz ilk on şeye bir göz atalım.
1. Hedef Kitlenizi Tanıyın
Yapılması gereken ilk şey kendi pazarınıza bakmaktır. Ağırlıklı olarak kendi ülkenizden gelen misafirleri mi ağırlıyorsunuz yoksa işletmeniz uluslararası turistleri mi çekiyor? Pazarınızı doğru bir şekilde incelemek için aşağıdaki faktörleri belirleyecek iyi bir analize ihtiyacınız vardır:
- İnsanlar ne zaman ziyaret ediyor? Aydan aya trendlere bakın ve en yoğun ve en sakin aylarınızın hangileri olduğunu görün
- Nereden geliyorlar? Verilerinizi analiz ettiğinizde coğrafi kalıpları fark edebilirsiniz. Bu, konuma özel pazarlama planları yapmanıza yardımcı olabilir
- Ne tür gezginler? İnsanlar farklı nedenlerle seyahat ederler ve bu nedenler arasında iş amaçlı seyahat edenlerden kış sporları meraklılarına ve şehir tatilinden hoşlananlara (ve tabii ki geleneksel tatilcilere) kadar her şey yer alabilir
Müşterilerinizin kim olduğuna dair net bir resme sahip olmak, işinizi nasıl ve nerede pazarlayacağınızı belirlemenize yardımcı olabilir. İyi bir web sitesi tasarımı işinizin ve pazarlamanızın temeli olabilir, ancak pazarlama yaklaşımınızı genişletmek daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olabilir. Bu veriler, hedeflemediğiniz demografik gruplara ilişkin önerilerde bulunmanıza da yardımcı olabilir.
2. Mevcut müşteriler için tavsiyeler
Turizm sektörü ile e-ticaret arasında pek çok paralellik vardır. İdeal olarak, yüksek oranda müşteriyi elde tutmak istersiniz ve bu hem acenteler hem de tek lokasyonlu işletmeler için geçerlidir. Müşteriyi elde tutmanın getirdiği bir dizi avantaj vardır:
- Normalde yüksek sezonda ziyaret ediyorlarsa, özel tur paketi promosyonları ve teklifleriyle onları düşük sezonda rezervasyon yapmaya teşvik edebilirsiniz.
- Mevcut müşterilerinize sizi arkadaşlarına ve ailelerine tavsiye etme fırsatı sunarak müşteri edinme maliyetlerini düşürebilirsiniz. Sadık müşterilerinizin, yönlendirdikleri kişilerden biri sizinle rezervasyon yaptığında bir tür ödül kazandıkları bir yönlendirme programı uygulamak da müşterilerinizin kendilerini daha değerli hissetmelerine yardımcı olabilir
- Pazarlamanızda mümkün olduğunca müşteri yorumlarını kullanın. Yeni müşteriler tavsiyeleri okumayı sever, bu nedenle bu, rezervasyonları artırmak için harika bir yol olabilir
- Mevcut müşteri tabanınız en büyük varlıklarınızdan biri olabilir. Bunlar, sunduğunuz deneyimin kalitesini yakından bilen kişilerdir. Bu da sürekli olarak müşteri deneyimini nasıl iyileştirebileceğinizi düşünmeniz gerektiği anlamına gelir; bu, ilk sorgunun nasıl ele alındığından tatilleri başladıktan sonra yerinde müşteri deneyimine kadar her şeyi içerir.
3. Rezervasyon tarihlerinizi bölümlere ayırın
Yüksek ve düşük sezon dönemlerinde bile tespit edebileceğiniz eğilimler vardır. Bazı potansiyel müşteriler okul tatilleri gibi faktörlerle kısıtlanabilir, bazıları ise kısıtlanmayabilir; bunun yerine kişisel tercih ve alışkanlıklarına göre rezervasyon yapabilirler. Bulduğunuz kalıplara bakın ve yoğun olmayan dönemlerde daha düşük fiyatlar sunmak için takviminizi bölümlere ayırmayı düşünün
Örneğin, pazartesiden cumaya çalışan insanlar hafta sonu tatiline bayılırlar. Kısa bir hafta sonu tatiline, hatta fazladan bir Cuma ve/veya Pazartesi günü işten izin alırlarsa daha uzun bir tatile karar verebilirler. Sonuç olarak hafta içi genellikle daha sakin bir zaman olduğundan, bu zamanlarda önemli ölçüde indirim yapmayı düşünebilirsiniz, böylece insanlar bunun yerine hafta ortası tatillerini düşünmek için daha fazla teşvike sahip olurlar. Bu strateji, tur veya charter işi olarak rezervasyonları artırmak için harika bir yol olabilir.
4. Yoğun olmayan dönemlere özel politikalar geliştirmek
Sakin dönemleriniz için farklı fiyatlandırma politikaları getirmenin yanı sıra, düşük sezonunuza özgü politikalar uygulamak da yardımcı olabilir. Müşteriler yılın her döneminde esnekliğe önem verir, ancak özellikle düşük sezonlarda bu durum daha da artar. Çok kısa sürede rezervasyon yaptırmak isteyebilirler, bu nedenle işletmeniz bu son dakika rezervasyonlarını karşılayabiliyorsa, bazı ek indirim teklifleri getirebilirsiniz. İnsanlar önümüzdeki birkaç hafta içinde bir tatil için uygun bir fiyat gördüklerinde, bu onları bir adım atmaya teşvik edebilir.
Fiyatların yanı sıra, düşük sezonlarda iptal politikalarınızı da değiştirmeyi düşünün. Müşterinin planladığı ana tatil bu değilse, beklenmedik olaylar onları planlarını değiştirmeye zorlayabilir. İptal ettikleri zamana bağlı olarak farklı ‘cezalar’ sunan, kademeli bir iptal seçenekleri skalasına sahip olun. Bununla birlikte, bu cezaları çok kısıtlayıcı hale getirmemeye çalışın ve mümkünse rezervasyon tarihlerine mümkün olduğunca yakın bir tarihe kadar ücretsiz iptal sunmaya çalışın.
5. Rezervasyonları artırmak için özel teklifler oluşturun
Düşük sezon ve bu sezon içindeki hafta ortası tatili gibi dönemler için bir dizi fiyatlandırma politikası oluşturmak, düşük sezon stratejinizin değerli bir parçasını oluşturur. Ancak bir adım daha ileri giderek, bunları pazarlama stratejinizin en önemli unsuru haline getirebilirsiniz. Müşterilerinizin tekliflerinizi aramasını istemezsiniz – bunun yerine, insanların fark etmesi için tekliflerinizi ön plana çıkarın.
Örneğin, normal fiyatların %40 altında fiyatlar sunuyorsanız, bu büyük indirime odaklanan reklamlar veya gönderiler hazırlayın. Tekliflerinize teşvikler de ekleyebilirsiniz. Aynı zamanda düşük sezonlar yaşayan yerel işletmelerle ortaklık kurarsanız
6. Fırsatları iyileştirin ve vurgulayın
Müşteriler genellikle yılın farklı zamanlarında farklı şeyler isterler. Halihazırda sunduğunuz olanaklara bakın ve bunları düşük sezon dönemlerinde daha cazip hale getirmek için nasıl geliştirebileceğinizi düşünün. Bu olanaklardan bazıları, örneğin odun sobası veya açık ateş, sezona özgü olabilirken diğerleri tüm yıl boyunca uygun olabilir.
İyi bir başlangıç noktası, yıl boyunca gerçekleştirilebilecek tüm potansiyel turistik faaliyetleri listelemektir. Doğa yürüyüşü kırsal veya kıyı bölgelerinde popüler olabilir, bu nedenle bu tür faaliyetler için ekipman ve/veya kıyafet sağlamak rezervasyonları artırmanıza yardımcı olabilir. Diğer bazı özellikler mevsim ne olursa olsun cazip olabilir: örneğin, tesisinize bir spa teklifi eklemek herkesin seveceği ekstra bir olanaktır.
7. Pazarlamanızı güncelleyin
Birçok işletme görsel pazarlamasını yüksek sezonda yoğunlaştırma eğilimindedir. Sonuçta, tur veya oteliniz mavi gökyüzü ve güneş ışığı altında çarpıcı görünebilir. Ancak sonbahar veya kış aylarında da aynı derecede davetkar görünebilir, bu nedenle fotoğraf galerilerinizi yılın farklı zamanlarında nasıl göründüğünü gösterecek şekilde güncelleyin. Harika fotoğraflar büyük ölçüde etkili satış araçlarıdır.
Isıtma sistemleri gibi havanın daha az güneşli olduğu zamanlarda yararlı olan olanakları vurgulayın. Potansiyel müşterilere yağış veya sıcaklık gibi ortalama hava durumları hakkında bilgi vermek, bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olabilir.
8. Pazar erişim alanınızı genişletin
İşletmeniz sadece bir web sitesiyle faaliyet gösteriyor olabilir. Peki sosyal medyada size ulaşılabiliyor mu? Instagram gibi bazı sosyal medya platformları, sunduğunuz turistik deneyimin görsellerini paylaşmak için mükemmeldir. Ek bir bonus olarak, müşterilerin tatil fotoğraflarını paylaşabilmeleri için bir hashtag oluşturabilir ve çevrimiçi görünürlüğünüzü artırabilirsiniz.
Çeşitli sosyal medya platformlarında varlık gösterin; bu yalnızca erişiminizi genişletmekle kalmaz, aynı zamanda önceki ve mevcut müşterilerin sizinle ilgili içerik paylaşmasını veya başkalarının okuması için olumlu yorumlar bırakmasını kolaylaştırır. Hatta özel bir uygulama kurmayı bile düşünebilirsiniz. İşletmeler için mobil uygulamaların kurulumu nispeten ucuz olabilir ve yıl boyunca rezervasyonların artmasına yardımcı olabilir.
9. Özel tarihler etrafında çalışın
Düşük sezonda, Bayramlar ve Yeni Yıl gibi belirli tarihlerde rezervasyonların artması muhtemeldir. Bu tarihler hızlı bir şekilde rezerve edilse de, bu tür tatillerin her iki tarafındaki dönemlere de bakmalısınız. Öne çıkan tarihlerin öncesi ve sonrası için özel teklifler sunarak daha fazla müşterinin ilgisini çekebilir ve onları ilgiden rezervasyona geçiş yapmaya teşvik edebilirsiniz
Pek çok insan bu bayram günlerini ailesi veya arkadaşlarıyla geçirmek ister, ancak aynı zamanda kısa bir molaya da ihtiyaç duyabilir. Bu zamanlarda özel teklifler sunarak bu pazarı işletmenize çekebilirsiniz.
10. SEO’nuzu unutmayın
Olanaklarınızın ve hatta fiyatlarınızın ne kadar harika olduğu önemli değildir. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) stratejinize dikkat etmezseniz, insanların bir tatil veya mola ararken sizi bulması pek olası değildir. Rakiplerinizin neler yaptığına bakın ama aynı zamanda sizi diğer tesislerden farklı kılan şeylere de bakın.
Ayırıcı özellikleriniz nelerdir? Yağmurlu günler için ek hizmetler sunuyor musunuz veya enerjik bir çocuğu meşgul edebilecek yöntemleriniz var mı? Bunlar birçok müşterinin aradığı türden şeylerdir, bu nedenle SEO stratejinize bu ‘ekstraları’ dahil ettiğinizden emin olun.
Agentis Sizin İçin Ölü Sezonda Ne Yapar?
Agentis tüm bu stratejilerinizi hayata geçirmek için yapay zeka destekli SEO optimizasyonu, kuponlar, dönemsel kampanyalar, özelleştirilebilir kampanya sayfaları ve sosyal medya entegrasyonları gibi pek çok araç sunar. Bu araçları kullanarak ölü sezonlarda fark yaratabilir, tur ve tesis rezervasyonlarınızı arttırabilirsiniz.