Turizm odaklı reklam kampanyaları için en etkili mecraların başında sosyal medya geliyor. Hedef kitleniz ile doğrudan etkileşime girebileceğiniz, taleplere anında dönüş sağlayabileceğiniz ve daha da önemlisi talep yaratabileceğiniz bu mecraların en büyüğü ise Facebook.
Gelişmiş reklam seçenekleri ile turizm pazarlamacıları için eşsiz seçenekler sunan bu mecrada yüksek geri dönüş alabilmek için dikkat etmeniz gerekenleri bu yazımızda derledik.
1- Ne hedeflediğinize karar verin
Facebook’un zengin reklam seçenekleri sayesinde hedeflerinizi belirlemeniz ve kampanyanızı buna göre optimize etmeniz çok kolay. Elbette öncelikli olarak ne istediğnizi bilmeniz gerekiyor. Facebook’taki marka sayfanızın takipçilerini arttırmak uzun vadede bir topluluk oluşturmanızı ve reklam giderlerinizden tasarruf etmenizi sağlayabilir. Web sitenize hedef kitlenizi çekmek hizmetlerinizi tanıtmanızı ve marka bilinirliğinizi arttırmanızı sağlayabilir. Doğrudan satışa odaklı kampanyalar ise belirli bir kitlenin ilgisini çekecek özel tekliflerinizi duyurmanızı sağlayabilir. İlk reklam kampanyanızı yaratmadan hangisi hedeflediğinize karar vermeli ve seçiminizi buna göre yapmalısınız.
2- Birden çok reklam yaratın
Yarattığınız reklamlar kampanya başarımınızı doğrudan etkiler. Daha başarılı reklamlar için birden çok reklam yaratmalı ve hangisinin daha başarılı olduğunu düzenli olarak kontrol etmelisiniz. İlk yarattığınız reklamı kopyalarak üzerinde yapacağınız ufak değişiklikler büyük farklar yaratabilir. Farklı görseller, aksiyon çağırıları ve farklı reklam metinlerini deneyerek en başarılı olanları öne çıkartabilirsiniz.
3- Görsellerinizi iyi seçin
Facebook farklı reklam türleri sunar. Bu reklamlarda kullanacağınız görseller üzerine dikkatle çalışmalısınız. Unutmayın, bir görsel satırlarca yazıdan daha çok dikkat çekecektir. Görsel seçimini Facebook tarafından sağlanan stock görselleri yerine doğrudan sizinle ilintili görsellerden seçmeli, görsellerde aşırı metin kullanımından kaçınmalı ve yüksek kaliteli görseller tercih etmelisiniz. Kaliteli ve iyi seçimiş görseller gelen paylaşım ve beğeniler ile ek fırsatlar da yaratacaktır.
4- Bütçenizi doğru kullanın
Facebook reklam yöneticisi, bütçenizi planlamanız için seçenekler sunar. Reklam bütçenizi doğru planlamak daha fazla geri dönüş almanızı sağlar. Her ne kadar açık arttırma, gösterim veya aksiyon başına ödeme gibi seçenekler sunulsa da Facebook’un reklam bütçenizi ve birim maliyetlerini sizin için ayarlaması daha iyi sonuç vermekte.
5- Hedef kitlenizi iyi belirleyin
Yurt dışı seyahati yapan, 24-32 yaş aralığında Iphone kullanıcılarını hedeflemek istediğinizde Facebook bunu size kolayca sağlayacaktır. Bunu yapabilmek için hedefleme aracında biraz zaman geçirmeli ve en yüksek geri dönüş alacağınız hedef kitlesini markanıza göre oluşturmalısınız. Maliyetler tarafında genellikle geniş hedef kitlelerin birim maliyetleri daha düşüktür ancak daraltılmış hedef kitleler eğer kitleniz belirliyse daha yüksek geri dönüşüm üretirler. Eğer bütçeniz düşükse hedef kitlenizi geniş tutmak başarımınızı arttırabilir.
6- Kampanyanızı test edin
Sayfa beğenileri veya satış odaklı kampanyalar beklediğinizden farklı sonuçlar doğurabilir. Belirli bir içeriğin öne çıkartıldığı reklamlar potansiyel misafirlerinizde alım talebi oluşturabilir veya markanızın tanıtımı hepsinden daha iyi sonuçlar getirebilir. En iyi yöntemi bulmanızın yolu, bütçenizi birden çok kampanyaya bölerek testler gerçekleştirmekten geçer.
7- Kampanyalarınızı takip edin
Hangi reklamın daha başarılı olduğunu bulmanızın yanında hangi demografinin hangi cihazlarda hedeflendiğinde daha yüksek geri dönüş getirdiğini bulmanız da çok önemlidir. Bu amaçla Facebook reklam yöneticisindeki araçları kullanarak raporlar almanız faydalı olacaktır. Hedeflediğiniz kitlenin veya gösterim yerinin başarımına göre yayın kriterlerinizi daraltmak bütçenizden daha yüksek geri dönüş almanızı sağlayacaktır.